TWITTER BLOGGER  SKULLATOR       PLIKI COOKIES  KANAŁ YOU TUBE    KOSTNICA FACEBOOK

nasz serwis EOPINIER.PL
WITAJ W SERWISIE KOSTNICA

RECENZJE FILMOWERECENZJE KSIĄŻEKWSPOŁPRACAOPOWIADANIAPUBLICYSTYKANAPISZ DO NASPROSTO Z PIECAZŁOTY KOŚCIEJ
 
ZOMBICIDE gra planszowa

Genetyka! W imię stałego zwiększania wydajności, ludzkość naginała zarówno rośliny, jak
i zwierzęta, do swoich własnych potrzeb. Te niecne praktyki w końcu sprawiły, że nieodwracalnie ... 
[dalej]

ZOMBIAKI EDYCJA JUBILEUSZOWA

A zatem zaczęło się. Miasto jest atakowane przez hordy zombich. Zajmują kolejne dzielnice i kwartały ulic. Porywają ludzi, zarażają ich i ogarniają władzą kolejne części miasta. Pozostało ostatnie pięć przecznic nim fala potworów dotrze do ostatniej…  [czytaj całość]

Planszowe Archiwum X

19 III IDW przygotowuje się do wydania zupełnie nowej gry planszowej w oparciu o licencję The X-Files. Gra planszowa skupi się głównie na materiale z trzech pierwszych sezonów serialu. Jak narazie możemy zobaczyc cover art na pudełku a premiera zapowiadana jest na lipiec cena to 60 dolarów.

19.02.2015 Powstanie film na poadstawie przebojowej gry Osadnicy Catanu. Producentem filmu jest Gail Katz ( Pawn Sacrifice , Perfect Storm ).
Gra Osadnicy z Catanu jest dostępna w ponad 30 językach i 50 krajach na całym świecie i sprzedano ponad 22 milionów sztuk.

 
Descent: Wędrówki w mroku - już jest  NOWOŚĆ

WYBIERZ SIĘ NA EPICKĄ WYPRAWĘ PRZECIWKO STAROŻYTNEMU ZŁU...
W najczarniejszych czeluściach Terrinoth mroczny władca zbiera swe sługi, gotów oblegać powierzchniowy świat. Tylko niewielka drużyna bohaterów obdarzonych odwagą i siłą będzie w stanie ocalić krainę przed jego chciwymi łapskami. Nadszedł czas, aby zapuścić się w ciemności i pokrzyżować plany mrocznego władcy zanim będzie za późno... Nowa edycja gry Descent: Wędrówki w mroku rozwija pomysły zawarte w pierwszej edycji, wprowadza nowy system epickich kampanii i przystępne zasady dynamicznej, taktycznej walki. Bohaterowie będą musieli zdobyć moc i doświadczenie podczas serii wciągających fabularnych przygód, aby przygotować się na ostateczne starcie z przebiegłym mrocznym władcą. Gracze mogą też rozegrać każdą ze znajdujących się tutaj przygód osobno.


Descent: Wędrówki w mroku 2. edycja to epicka gra planszowa o przemierzaniu podziemi dla 2-5 graczy. Waleczni bohaterowie, niebezpieczne potwory, magiczne relikty i ekscytujące przygody – to wszystko czeka na ciebie w świecie drugiej edycji Descenta: Wędrówek w mroku. Descent: Wędrówki w mroku 2. Edycja zawiera 39 plastikowych figurek, ponad 200 kart, niemal 50 kafelków planszy i wiele, wiele więcej. To idealna brama do niekończących się przygód!

 

NETRUNNER jeszcze w tym roku od Galakty

Jeszcze w tym roku, nakładem wydawnictwa GALAKTA ukaże się polska edycja gry karcianej Android: Netrunner.

Android: Netrunner to asymetryczna gra LCG dla dwóch osób, osadzona w cyberpunkowym uniwersum Android. W trakcie rozgrywki megakorporacje dysponującymi niewyobrażalnymi zasobami ścierają się w walce z runnerami. Korporacje zdobywają punkty przez forsowanie swych agend, podczas gdy runnerzy starają się przedrzeć przez systemy zabezpieczeń, którymi spowite są korporacje, aby wykraść ich niezwykle cenne dane.

Android: Netrunner jest oparta na wydanej w 1996 roku kolekcjonerskiej grze karcianej Netrunner, której autorem jest Richard Garfield (uznawany za ojca kolekcjonerskich gier karcianych). Mimo niedostępności od lat gra nadal cieszy się wielką popularnością, a w tym roku zostanie zaprezentowana w zupełnie nowej odsłonie.

 

Dziś Kuźnia Gier oficjalnie odkryła pierwsze karty w sprawie swojej
tegorocznej premiery Essen. Będzie to gra zatytułowana "1984: Animal
Farm", stworzona przez zespół odpowiedzialny za "Kingpina" i "Alcatraz"
- Krzysztofa Cywickiego, Rafał Cywickiego i Krzysztofa Hanusza. Tytuł ma
już swój profil na BGG, który będzie systematycznie aktualizowany przez
wydawnictwo, podobnie jak zapowiedziane wcześniej w tym tygodniu
"Maximum Security".

http://boardgamegeek.com/boardgame/124958/1984-animal-farm

"Wszystkie Zwierzęta-Towarzysze uważają, że 1984 był doskonałym rokiem na Folwarku Zwierzęcym - przynajmniej tak donosi Ministerstwo Prawdy…"

"1984: Animal Farm" - nowy tytuł autorów "Alcatraz: the Scapegoat" - przenosi nas do dystopijnej rzeczywistości, gdzie zwierzęta obaliły swoich ludzkich panów. Gdy zgasły ognie rewolucji, rozpoczęła się polityczna gra o ustanowienie jedynego słusznego totalitarnego reżimu. Gracze wcielają się w zwierzęcych dyktatorów, którzy nie cofną się przed niczym, by zdobyć absolutną władzę nad globalnym Folwarkiem.

1984: Animal Farm to modularna gra negocjacyjna dla 3 do 5 graczy, oparta na koncepcji wymuszonej współpracy. Z jednej strony graczy łączą tu wspólne interesy z sąsiadami, z drugiej dzieli ich wyścig do zwycięstwa. Mechanika gry nagradza skuteczną strategię, zręczne negocjacje i udany blef. Jednocześnie sprawia, że gracze muszą ciągle formować ulotne sojusze ze swoimi wrogami oraz patrzeć na ręce przyjaciołom. Wszystko to sprawia, że każda tura gry obfituje w gorące rozmowy nad i pod stołem, obietnice, układy i zdrady. Losowane przed rozgrywką specjalne zdolności oraz warunki punktacji gwarantują, że żadna rozgrywka nie będzie taka sama.

"Pamiętajcie przyjaciele rewolucjoniści: Wszystkie zwierzęta są sobie równe, ale niektóre są równiejsze od innych!"

 

STAR WARS X-WING - gra figurkowa

Jeszcze w tym roku nakładem wydawnictwa Galakta ukaże się polska wersja X-Wing: Gry figurkowej. Wsiądźcie za stery wysłużonych rebelianckich X-Wingów i wyruszcie na misje, albo przejmijcie kontrolę nad zwrotnymi myśliwcami TIE i korzystajcie z przewagi liczebnej nad wrogiem. X-Wing: Gra figurkowa to niezwykle dynamiczna gra, dzięki której możecie pokierować ulubionymi statkami z galaktyki Gwiezdnych Wojen. W trakcie rozgrywki w grę X-Wing możecie odtworzyć emocje towarzyszące kosmicznym bitwom, które można było dotychczas zobaczyć na dużym, jak i małym ekranie. Możecie także stworzyć własne scenariusze! Pamiętajcie jednak, że do zwycięstwa potrzebne będą ogromna odwaga i niezwykłe umiejętności.

Wszystkie te emocje będziecie będą wam towarzyszyć już późnym latem, kiedy do sklepów nadlecą statki znane z gwiezdnej sagi George’a Lucasa.

[czytaj całość]

 

SERIALOWE GRY PLANSZOWE

WALKING DEAD gra planszowa

Przed rozpoczęciem sezonu trzeciego Walking Dead serialu opartego na kultowym komiksie. Producenci postanowili uraczyć wszystkich dwoma grami jedna to gra video na konsole i kolejna, którą widzicie na zdjęciu gra planszowa. W serwis Amazon dostepna za 29,99 dolarów.

Jak wiadomo nie tylko Walking Dead doczekał się swojej planszowej wersji wiele serialii ma takowe.

SERIALOWE GRY PLANSZOWE zobacz

 

ZAGŁADA ATLANTYDY

Robotnicy uwijali się w dokach niczym mrówki, z okien wieży Arystobanesa tak też zresztą wyglądali. Kadłuby statków pokrywały mozaiki rusztowań, olbrzymie dźwigi przenosiły duże elementy z barek, mniejsze wyładowywały powozy i zapełniały ładownie. Z obszarów miejskich ciągnął się długi korowód uciekinierów, szeroka, wielobarwna rzeka istnień. Filozof wiedział, że nie wszystkim uda się uciec. Ta ewakuacja przebiegała bez jakiegokolwiek planu, nie było żadnego harmonogramu, żadnych manifestów ładunku, żadnej listy pasażerów, nie przeprowadzono nawet publicznej loterii. Statki ładowano już podczas budowy, a czasem zdarzało się, że kapitan o wyjątkowo słabej woli opuszczał port, zanim konstrukcja jego okrętu została ukończona. Czasem wyrzucano pasażerów, żeby zrobić miejsce dla arystokratów i ich świt,  [czytaj całość]

 

 

 

TERAZ POLSKA

W Indianapolis w USA rozpoczna się jeden z
najbardziej znanych konwentów na świecie - GenCon. W tym roku będzie on
miał mocny polski akcent za sprawą dwóch premier Kuźni Gier. Dwie gry
wydawnictwa ukażą się tam nakładem zagranicznych wydawców jako
licencjonowane produkty. Są to:

- Alcatraz: The Scapegoat w angielsko-francuskiej wersji językowej, którą wyda znana na planszówkowym rynku firma Z-Man Games (w dorobku mają m.in. Agricolę, Ora & Labora, czy Dungeon Petz).- Wolsung: Steam Pulp Fantasy - anglojęzyczna edycja podręcznika do najdłużej oczekiwanego polskiego systemu RPG, która ukaże się nakładem Studio 2 Publishing, amerykańskiego dystrybutora podręczników z linii Savage Worlds i nie tylko.

TE ŚCIANY PRZESIĄKNIĘTE SĄ ZŁEM.

W posiadłościach, kryptach, szkołach, klasztorach i opuszczonych ruderach wokół Arkham w stanie Massachusetts czają się przerażające potwory i widmowe byty. Niektóre tkają mroczne spiski, inne czekają na nieostrożne ofiary, które mogłyby pożreć albo wpędzić w szaleństwo. Na barkach garstki odważnych badaczy spoczywa zwiedzenie tych przeklętych miejsc i odkrycie prawd o mieszkających w nich koszmarach.

Posiadłość Szaleństwa to makabryczna gra o przerażeniu, obłąkaniu i tajemnicy. Każda rozgrywka otwiera przed graczami historię, która wskazuje im unikalną planszę wraz z kilkoma opcjami rozwoju akcji. Opcje te wpływają na potwory, które przyjdzie spotkać badaczom, wskazówki, które będą odnajdywać oraz zakończenie, którego będą świadkami w tej ociekającej klimatem grozy opowieści. Jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic, kontrolującego potwory i inne podstępne moce. Pozostali gracze wcielają się w role poszukiwaczy.
[czytaj całość]

Koniec jest bliski!

Mamy rok 1926. Arkham Massachusetts. W całym mieście otwierają się wrota do niewyobrażalnie koszmarnych wymiarów. Z ich trzewi wydostają się ohydne stwory, które zaczynają nawiedzać noc. Co gorsza, jeśli otworzy się zbyt wiele bram, na świat uwolni się istota o niezgłębionej mocy.

Naprzeciw tych przerażających potworów staje grupa Badaczy, zdeterminowana odeprzeć falę mrocznych sił wszechświata. Jeśli chcą mieć chociaż cień szansy na sukces, będą musieli zgłębić tajemnice Mitów i wykorzystać wszystkie swoje umiejętności, zaklęcia i broń.

Horror w Arkham to przygodowa gra planszowa inspirowana prozą mistrza grozy H.P.Lovecrafta, przeznaczoną dla 1-8 graczy i rozgrywana w przeciągu 2-4 godzin.

 

Młoda, bystra studentka uniwersytetu Miscatonic zaginęła krótko po tym, jak zamieszkała się w otoczonym niesławą budynku w Arkham. Zrobiłą to, gdyż chciała analizować tam nadnaturalne zjawiska. Dziś, na kilka godzin przed wigilią święta Walpurgii, wyruszacie do walącego się Domu Wiedźmy aby rozwiązać zagadkę, która trawi Arkham od wielu pokoleń. Jednak czy jesteście przygotowani na spotkanie z koszmarem, który na was tam czeka?
 

Klątwa Czarnego Faraona DODATEK

W Arkham zaczyna wiać przedziwny wiatr. Po ulicach włóczą się tajemniczy nieznajomi, a podczas podejrzanych transakcji egzotyczne artefakty zmieniają właścicieli. Do miasta przybyła muzealna wystawa reliktów i ksiąg ze starożytnego Egiptu, a wraz z nią niebezpieczni kultyści, nadprzyrodzone zjawiska i dobrze znana groźba przebudzenia się Przedwiecznego z letargu. Ponownie tylko Badacze, dzięki szczęściu, wiedzy i odwadze, będą mogli powstrzymać ten straszliwy bieg wydarzeń.

KLĄTWA CZARNEGO FARAONA to rozszerzenie gry planszowej HORROR W ARKHAM. Wewnątrz znajduje się 90 nowych kart Przedwiecznych i 76 nowych kart Badaczy, w tym nowi Sprzymierzeńcy, nowe Zaklęcia, talia Przedmiotów muzealnych i wiele innych! Gracze będą mogli położyć nacisk na nowe karty grając w wariant Objazdowej Wystawy lub bezproblemowo połączyć je ze starymi taliami i rozegrać normalną grę HORROR W ARKHAM, wykorzystując wariant Stałej Wystawy.
 


Polowanie na Czarownicę to pierwszy minidodatek do Posiadłości Szaleństwa. Jego autorem jest Richard Launius (autor takich gier jak Horror w Arkham czy Znak Starszych Bogów). Polowanie na Czarownicę to pojedynczy scenariusz, w ramach którego gracze muszą wziąć udział w przerażającym wyścigu z czasem. Czy uda im się rozwikłać tajemnicę Domu Wiedźmy zanim Arkham zostanie na zawsze pochłonięte?

Dodatek Polowanie na Czarownicę zawiera:
•3 dwustronne arkusze pomocy
•2 karty akcji Strażnika tajemnic
•5 kart wydarzeń
•3 karty Celu
•37 katy wskazówek i przeszukiwania
•11 kart Zamków i przeszkód

Dracula

Och, Najdroższy, jakże dobrze znasz okrucieństwo i moc naszego wroga – ty, najlepiej ze wszystkich.
– Mina Harker do Jonathana Harkera, 1898

Prawie od roku ty i twoi towarzysze podążacie za swoją zwierzyną od miasta do miasta, przez cały kontynent, niemal wszędzie znajdując oznaki zła. Zmierzyłeś się już z wieloma koszmarnymi pułapkami, które za sobą pozostawił: wilkami, złodziejami, dziwnymi chmarami nietoperzy, plagami i jeszcze innymi, gorszymi rzeczami! Ale Dracula zawsze ci się wymykał… do tej pory.
Widzisz jego czarny powóz w oddali, na poboczu drogi, ale słońce szybko znika za horyzontem. Jeśli się nie pospieszysz, jeśli zapadnie zmrok, on znów może ci się wyślizgnąć…
DRACULA to nowe wydanie klasycznej gry planszowej Games Workshop, osadzonej w 1898 roku, osiem lat po wydarzeniach opisanych w książce Brama Stokera „Dracula”. Jeden z graczy wciela się w rolę Draculi i porusza się po planszy w sekrecie,
zaś inni gracze zostają Łowcami, którzy próbują
raz na zawsze położyć kres rządom ciemności!
Rozgrywka trwa od dwóch do trzech godzin.

Zawartość pudełka:
1 instrukcja • 1 plansza • 5 plastikowych figurek • 1 karta Draculi • 1 mała mapka Draculi • 4 karty Łowców • 2 biała kość Łowców • 1 czarna kość Draculi • 1 czerwona kość pociągu • 75 kart Wydarzeń 70 kart Miejsc Draculi • 40 kart Przedmiotów • 5 kart pomocy • 12 kart Taktyki Łowców • 8 kart Taktyki Draculi • 5 kart Taktyki Agentów • 5 kart Mocy Draculi • 45 żetonów spotkań • 15 żetonów Krwi • 4 znaczniki Życia • 4 żetony Ugryzień • 3 znaczniki Świętej Hostii • 1 znacznik Poświęconej Ziemi • 3 znaczniki Kontynuacji • 2 znaczniki Czasu • 1 znacznik Przeszkody • 1 znacznik Wampirów • 1 znacznik Determinacji • 1 znacznik Dnia/Nocy

GRY VIDEO # GRY PLANSZOWE # GRY FABULARNE # POSTACI # RECENZJE # SERIE # PUBLICYSTYKA